Pucon dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Pucón, Chili van Wanda - WaarBenJij.nu Pucon dansen op de vulkaan - Reisverslag uit Pucón, Chili van Wanda - WaarBenJij.nu

Pucon dansen op de vulkaan

Blijf op de hoogte en volg Wanda

26 November 2012 | Chili, Pucón

Dag 3: ma 26 november: Pucon: beklimming van de vulkaan Villa Rica
Vandaag om 7.00 uur opgehaald om naar de voet van de vulkaan te rijden op 1600 m. Gelukkig was het liftje open zodat ik me nog eens 300 m klim kon besparen. Sportief zijn is leuk, maar je moet niet overdrijven! Het was een aardig kim over sneeuwhellingen, maar het was niet zo verijst dat we de stijgijzers onder moesten binden. Na ong 3,5 uur bereikten we de top. Daar stonk het en kringelde rook uit de krater. Je had er een prachtig uitzicht. En na een half uurtje weer op pad omdat je niet lang in de buurt van de zwaveldampen mag blijven staan. Ja, en toen begon de spectaculaire afdaling. Eerst een regenpak aan en daar overheen een soort luier die je moet beschermen tegen al te harde stenen. En dan roetsj naar beneden dooreen soort van geultjes, die het meest weg hadden van een bobsleebaan, alleen was ikzelf nu de bob. Aanvankelijk ging het erg hard en vroeg ik me af hoe ik de controle kon houden, maar ik bleef gelukkig in de baan, vloog soms nog wel tegen mijn voorganger aan, maar ach, is all-in the game! Zo waren we binnen 20min beneden. Hoe lager we kwamen hoe lastiger het was om goed vooruit te komen. Daarom hebben we ook hele delen met zo’n plastic pannekoekslee gedaan. Zou wat voor jou geweest zijn, Gwen! Was af en toe bang dat ik in stukken uit elkaar zou vallen vanwege de mini skischansen, maar ik heb het overleefd. Het was echt geweldig. Vanavond barbecue en dan kunnen de sterke verhalen komen, Ben benieuwd of er nog een vega variant bestaat hier.

  • 27 November 2012 - 10:21

    Mam:

    Oei, ik vind je wel lef hebben, ik vind afdalen zo wie zo moeilijker dan klimmen alleen niet zo vermoeiend.Liefs Mam

  • 27 November 2012 - 19:41

    Lia:

    Hi Wanda, Wat een geweldig avontuur zeg roetsjen naar beneden, hoe kom je erop.En dat 20 minuten lang dat is een lange afdaling. Ik kijk uit naar je volgende avontuur...

  • 28 November 2012 - 13:28

    Hilje Noordhof:

    Leuke manier om van een berg af te geraken, lijkt me

  • 28 November 2012 - 19:01

    Peter:

    Hoi Wanda,

    Kom net terug van een rondje lopen met Lia.
    Onderweg hebben we natuurlijk over je lopen kletsen, ik moest Lia opbiechten dat ik nog niet op je site had gekeken. Lia vertelde me dat je al heel wat had meegemmakt, zoals dat je sjans had met hasj honden en dat je van vulkanen af roetsjed en nog veel meer.... Was wel heel nieuwschierig geworden en heb meteen al je verhalen gelezen bij thuis komst.
    Jeetje wat spannend allemaal. In zo'n korte tijd zoveel al gedaan. Super !!!
    Wanda ik blijf je nu volgen, en wacht je volgende avonturen af. Nog een hele fijne vakantie en tot mails.

    Groetjes Peter.

  • 28 November 2012 - 19:10

    Mado:

    Ik ben blij dat je heelhuids beneden gekomen bent. Ik weet nu zeker van wie Gwen en Mark het hebben. Alle daredevil genen zitten duidelijk bij jou en Menno.
    Veel plezier en wees voorzichtig. Denk maar af en toe aan je zusje.

    Kus,
    Mado

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Pucón

Wanda

en nu gaat deze trip naar ............Patagonia

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 10333

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 04 Augustus 2015

Indonesie: Java, Bali, Lombok

22 November 2012 - 16 December 2012

sawadeeargentinië

22 November 2012 - 16 December 2012

Patagonie

Landen bezocht: