Dag 8: do 29 nov:vlucht naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Wanda - WaarBenJij.nu Dag 8: do 29 nov:vlucht naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Wanda - WaarBenJij.nu

Dag 8: do 29 nov:vlucht naar Punta Arenas

Blijf op de hoogte en volg Wanda

30 November 2012 | Chili, Punta Arenas

’s Ochtends van Puerto Varas naar Puerto Montt gereden in een half uur. Vandaar vlucht van 2 uur naar Punta Arenas, de meest zuidelijke stad van Chili en gelegen aan de Straat van Magallanes. Prachtige uitzichten soms over de zuidelijke Andes met gletsjers ed. Vanaf Punta Arenas kun je het zuidelijkste puntje van Latijns-Amerika, Vuurland, aan de overkant van de Straat van Magallanes zien liggen.
De avond is inmiddels aardig lang geworden, het is lang licht en de temperatuur is nog steeds lekker zo’n 15’. Dit is het meest zuidelijke punt dat ik km in deze reis. Beetje rondgelopen vandaag, kaart voor de bus geregeld omdat ik vanaf morgen 4 dagen niet met de groep mee ga. Ik heb wel zin om een beetje wat losser te reizen, je ontmoet dan ook makkelijker andere mensen. Kerkhof bezocht die soms kleine kunstwerkjes maken voor hun overledenen. Nog een loslopende kerstman op straat gefotografeerd. Gek idee dt kerst nadert terwijl de temperaturen zoveel hoger zijn. Alweer 1 week onderweg……..

• 30 November 2012 - 10:01

Lia :

Gaaf dat je het allemaal doet, het is bijzonder om het allemaal te lezen. Succes op je solo trip.
    Groetjes, Lia

• 30 November 2012 - 10:01

Lia :

Groetjes, Lia

• 30 November 2012 - 13:36

Mam:

Dat is het vpoordeel dat je spaans spreekt zo kun je een stukje apart reizen.
    Ik vond in Punta Arenas zo leuk dat de schoolkinderen allemaal in uniform lopen.
    De diavoorstelling van Vargas, kon ik niet krijgen al het andere wel. Veel plezier in je uppie.

• 30 November 2012 - 13:38

Mam:

Was de vlucht naar Punta Arenas ook in zo'n klein vliegtuigje?

• 30 November 2012 - 16:14

Mado:

Eng hoor dat alleen reizen. Jij liever dan ik. Geniet van al het moois.
    Kus, je zus